Antioteplovací náboženství
6. Listopad 2009
V poslední době cítím, že čím dál víc mě ze všech stran bombarduje nové náboženství - environmentalismus.
Hysterie kolem globálního oteplování, kterou šíří fanatičtí ekologisté je nadmíru nebezpečná, neboť se o ní bohužel nikdo z běžných lidí ani nesnaží pochybovat. Je to do nás tlačeno takovým způsobem, že veřejnost nesmí z toho cítit nic jiného, než že za všechno může člověk a jeho pokrok, a je potřeba toho zlého tvora zkrotit a vrátit zpět do doby kamenné. Zástupce generálního tajemníka OSN Maurice Strong prohlásil: "Není jedinou nadějí planety, že průmyslová civilizace zkolabuje? Není naší povinností to udělat?"

Před pár dny jsem si přečetl dílo našeho prezidenta Václava Klause - Modrá, nikoliv zelená planeta a jsem opravdu ještě více hrdý na to jakého máme prezidenta! Kdo tuto knihu nečetl, tak vřele doporučuji, neboť se zde dozví věci, které do nás média nehustí. Pro média jsou zajímavé pouze zprávy apokaliptické a pochybování o působení člověka na globálním oteplování je kacířství.
Někdo může prohlásit Co ten prezident o tom sakra může vědět? Divili byste se, ale ví víc než 99% lidí neboť se o to opravdu zajímá a nehltá jen katastrofické scénáře. V každém případě Klaus nepopírá vliv člověka na oteplování, ale míra jeho vlivu je zanedbatelná. I vědci se na tom v zásadě shodují, ale zelená loby a šířený strach je mocnější, než pravda.

Environmentalisté by rádi zbrdzili rozvoj lidstva, neboť mají strach z průmyslové civilizace a jediné co je správné je žít s pazourkem v ruce v přírodě. Během svého života jsem již několikrát slyšel, že zásoby ropy vystačí už jen na "pár" let a je potřeba s touto komoditou začít šetřit, nebo ještě lépe regulovat její spotřebu. Zelení by nejradši na ní uvalili ještě 300% dań. Ale kdo ví, že lidstvo nedokáže žít bez ropy?! Doba kamenná také neskončila nedostatkem kamenů, doba železná nedostatkem železa a doba bronzová nedostakem bronzu, ale jen díky tomu, že lidstvo našlo něco nového, lepšího. Jak řekl jeden klimatolog "Možná, že někdy v budoucnosti ropa bude vyčerpána, ale stane-li se to, bude to nevýznamný okamžik historie, stejně jako tomu bylo v případě, když došlo k vyčerpání rybího tuku. "

Jediná cesta, jak žít v budoucnu více ekologicky je nechat člověku svobodu a využít jeho schopnosti adaptace a vývoje. Dřív nebo později člověk stejně vynalezne zdroj zelené energie a regulacemi bychom si tuto dobu akorát prodlužovali. Každý musí tušit, že jít cestou solárních panelů a větrných elektráren je holé šílenství.
Klaus ve své knize uvedl jeden velice pěkný příklad. Kdybychom si postavili větrnou elektrárnu, kterou bychom poháněli větrem z ventilátoru poháněným el. energií z uhelné elektrárny, tak by tento projekt byl ekonomicky úspěšný, neboť výkupní cena elektřiny z větrníků je 3x vyšší, než cena elektřiny, která pohání ventilátor. Projekt se zaplatí za 11 let a pak začne vydělávat!

Kdyby zůstalo o holých výkřiků environmentalistů do tmy, tak by mi to nevadilo, ale bojím se o svou budoucnost a svobodu. Bojím se, že jednou každý člověk dostane zdarma roční kvótu oxidu uhličitého, kterou může vyloučit a pokud by mu to nestačilo, musel by si zbytek dokoupit od někoho, kdo by celou kvótu nevyužil.
Stejně jako environmentalismus byl i socialismus založen na pěkné myšlence, ale jakou cenu nás to bude zase stát, než se zjistí, že tudy cesta nevede?
O dva svobodné méně
4. Září 2009
Ano je to tak, další milník mého života, vstoupil jsem do svazku manželského.

Před třemi týdny jsme s přítelkyní potvrdili, alespoň tedy papírově, že se máme radi:-)

Předsvatební přípravy proběhly bez jakýchkoliv stresů, tedy alespoň pro mne:-) neboť se o všehno postarala moje drahá polovička (tímto ji za vše děkuji) a jediné co jsem musel absolvovat bylo vybrání obleku pro mne... což jsem tedy přežil:-)

Před svatbou jsme ani jeden z nás nebyli nervózní, což všem přišlo hrozně divné. My jsme asi cítili, že jsme si jisti, že to je to, co chcem a na svatbu jsme se oba těšili.

No a jak to proběhlo? Ráno jsme nazdobili auta, jeli na radnici, řekli si ano, dali si oběd, opili se a šli spát:-D Opravdu to proběhlo celé tak rychle, že mi to skutečně přišlo jako mžik:-)
V každém případě to vše proběhlo ještě lépe, než jsem očekával. Žádné komplikace ani zle nenastalo, všichni se bavili, prostě jsme si to opravdu užili:-). Obřad byl relativně krátký, ale hezký, oslava byla super, svatební dary se nám taky všechny líbili, prostě nemám na svatbě co vytknout*drink*

Jak to celé proběhlo viz fotky ze svatby

Na svatební cestě jsme byli na Krétě. Pěkná země, pekný hotel, dobré jídlo, dobré pití, dobří lidé, dobré celé:-)

Jak bylo na líbánkách viz fotky z líbánek


Prvních 1000km s Yuki Matrix 125
4. Září 2009
Stalo se nemožné! Ve zdraví jsem najel za dva a půl měsíce prvních tisíc kilometrů s čínským skůtrem:-)

Jak jsem se při koupi bál spolehlivosti stroje čínské výroby, tak se mé obavy částečně naplnili. Při najetí 200 km mi skůtr jednou při cestě z práce vypověděl službu. Motor najednou přestal pracovat, jak kdyby se na svíčce vytvořil můstek, což jsem moc dobře znal z dob když jsem jezdil na fichtlu. Nicméně žádný můstek tam nebyl a vyčištění svíčky nepomohlo:-/ Inu začal jsem řešit odtah do servisu a mezitím každý den zkoušel skůtr startovat. Po asi 6 dnech se z ničeho nic motor opět rozběhl a začal si broukat jako předtím.

Bohužel u mne skůtr ztratil veškerou důvěru a už bych se s ním asi na delší cestu nevydal (opravdu nevím jak bych ho dotáhl zpět domů). Nicméně v servisu mne ujistili, že se to stává, že prvních 500 km nového stroje je všechno neseřízené a nezaběhnuté a řešit bych to měl jedině kdyby se to opakovalo.

Při 500 km jsem absolvoval povinnou servisní prohlídku, kdy mi za 1600 Kč vše seřídili, vyměnili olej a svíčku. Po prohlídce jsem byl opravdu spokojený, motor šlapal jako hodinky, volnoběžné otáčky nastaveny úplně přesně na záběr variátoru a celkově jsem ke skůtru opět získával důvěru.

Nedávno však nastaly problémy se startováním. Kapacita baterie klesla až na své dno, že neutáhla ani ručičku palivové nádrže. Nevím, zda-li jsem baterii odrovnal v době, kdy měl motor problém a denně jsem jej zkoušel startovat, nebo zda-li alternátor není dostatečně výkonný, aby dokázal utáhnout světla, protože po jedné cestě, když jsem ujel asi 60km v kuse se znatelně snížila kapacita, tak že byl problém nastartovat. Po delším pozorování se přikláním k druhé variantě, neboť opravdu, když jedu pouze s parkovacími světly, tak se baterie dobíjí, ale s potkávacími světly se postupně vybije natolik, že opět baterie nezvládne ani bliknout diodou při zasunutí klíčků. Inu koupil jsem si speciální nabíječku na gelové baterie (je potřeba je nabíjet pulzně nabíječkou řízenou mikroprocesorem), ovšem problém je v tom, že jsem nenašel, kde je baterie umístěna:-) Tipuji to někde pod nohama, ale ještě jsem se neodvážil tyto místa rozebrat. Teď bylo hodně starostí, tak jsem to zatím neřešil, zatím mne to tolik netrápí, motor startuji našlápnutím, takže přicházím pouze o komfort startéru:-)

A co se týče celkové kvality zpracování čísnkého skůtru, tak bych řekl, že na tu cenu to celkem jde:-) Jediné co mi vadí je, že v zrcádkách není vůbec nic vidět (teda je vidět obloha:-D ) a v servisu mi poradili, že lidi to řeší koupí nějakého klínku, pro změnu úhlu zrcátek. Zjevně výrobce na skůtru nikdy nejel, nebo nechápu proč zrcádka, takto zmastil.
Druhou mouchou je netěsnost a drobný únik oleje, což asi bude problém vše motorů obecně.

Jinak celkově jsem se skůtrem spokojený a to nejen konkrétně s ním, ale obecně s ježděním na motorce po městě. Opravdu to ušetří hodně nervů v dopravě (a to hlavně na křižovatkách a zácpách) a hlavně se člověk cítí při jízdě fajnsky...pustit si muziku do helmy (mám helmu se zabudovaným bluetooth handsfree) a jen si tak pádit...:-P



Film Krvavý valentýn 3D
8. Červen 2009
Po dlouhé době kino opět nabídlo něco zajimavého:-) Tentokrát horor a to v 3D podání...

Již dlouho jsem se chystal podívat se do 3D kina, bohužel jediná možnost byla navštívit imax s nabídkou svých převážně přirodovědných filmů:-/ Ovšem nedávno Palace Cnemas přišlo s prvním, podle mne revolučním (nebo evolučním), 3D celovečerním filmem.

V dnešní době, kdy má půlka domácnosti metrovou plasmu a vysokorychlostní internet, k chození do kina nás nic moc nenutí ani neláká. Ovšem třetí rozměr je něco co doma jen tak mít nebudeme (počítám tak min 8 let) a pokud bude přibývat filmů natočených v 3D tak podle mne kino opět získá další příznivce.

No a co ten Krvavý valentýn 3D? Vzhlem k vow efektu obsah filmu ani není důležitý:D Teda né, že by film byl špatný, to určitě ne, ale polovinu času jsem se spiš kochal jak je to udělané. Opravdu vůbec jsem nečekal, že to bude tak dobré! 3D efekt je opravdu, ale opravdu moc dobrý. V jedné scéně vrah mrsknul krumpáč "do publika" a řek bych, že nebyl v sále nikdo kdo necuknul hlavou;-)

Cena filmu je o něco vyšší než běžně, ale opravdu to stojí zato. Zbývá už jen doufat, že filmový průmysl půjde tímto směrem, abychom si za pár let zas mohli udělat radost novou krabičkou do obýváku:D
Nedobrovolný dárce orgánů
22. Květen 2009
Z důvodu zkomfortnění přepravy mého já po Praze, jsem se rozhodl nahradit automobil za něco menšího, flexibilnějšího a levnějšího - motorku.

To, že motorka je na ježdění po Praze lepší je hned z několika důvodů. Ty dva nejdůležítější jsou zácpy a parkování. Tiše zavidím v autě motorkářům předjíždějící celý kolony a co se parkování týče, tak to plače asi každej Pražák. Asi každej již dostal několik pokut za parkování v křizovatce, na zákazu stání, přišel ke svému odřenému autu, nebo, jako mě tento týden, přišel ke svému vozu s chybějící SPZ neboť zřejmě šírka 5mm SPZ hrála roli v úspěšném zaparkování vozidla předemnou*dontknow*

Tudíš řešení bylo nasnadě...koupit motorku. Vzhledem k tomu, že nejšikovnější do města je, kvůli velikosti a nenutnusti řadit, scůtr, tak volba byla jasná. Bohužel v mládí jsem si nechtěl dělat řidičák na "velkou", tak jsem byl omezen výběrem pouze do 50ccm. Po prozkoumání nabídky sem byl krapítek zděšen...vesměs maximalní rychlost 45km/h (ostatně nevím co jsem čekal, několik let jsem jezdil zamlada na fichlu a ten také víc nejel).
To mne přimělo k tomu, abych přemýšlel o rozšíření řidičáku. Popravdě nechtělo se mi ani se zas všechno učit, ani platit 8 tisíc. Ale bylo to jediné řešení, pokud jsem nechtěl, aby mne v tunelech smetl nějakej pražák, pro kterýho bych byl silničním hmyzem.

A tak jsem se přihlásil, již potřetí v životě, do autoškoly. Vzhledem k mé pohodlnosti bylo hlavním kritérem poloha autoškoly, nikoliv cena. Tudíš jsem vybral tu nejblížší - Autoškola dejvice.

Rozhodnutí výběru autoškoly určitě nelituji. Jezdil se mnou opravdu fajn instruktor a měl jsem možnost jezdit na 3 motorkách (2 chopery a 1 sportovní).
První jízdu jsem byl z toho poněkud vyděšený, neboť mne posadil na sportovní půllitr Kawasaki R5. Čekal bych, že výuka proběhne, alespoň zezačátku, na něčem zdechlejším. Prý alespoň hned zezačátku odhalím své jezdecké chyby, vzhledem k výkonu motoru, citlivosti spojky a brzd. No co budu povídat, první jízda nebyla zrovna ukázková...stále jsem zapomínal vypínat blinkry, příliž rval za brzdu, neplynule podřazoval a celkově to kočíroval dost křečovitě. Nicméně už druhou jízdu jsem se na tom postupně začal cítit jako doma a třetí jízdu už jsem podle instruktora jezdil jako profík, že mám pro to cit, že to se často nevidí:-) Prý jsem jezdil tak dobře, že na druhým sedadle usínal:-D

Můj návrát do "studijních let" vyvrcholil včera závěrečnou zkouškou. Byla to pohoda, testy jsem zvládnul za 4 minuty na 100% a k jízdám taky neřekl ani slovo, takže jsem úspěšně obdržel papír s kterým ještě musím do ČB na úřad a čekat 3 týdny na vydání řidičáku:-(

No a když už jsem tedy úspěšně absolvoval autoškolu, tak už to jen chtělo vybrat stroj. Vzhledem k omezenému rozpočtu, který jsem do toho chtěl investovat, jsem koukal po motorkách čínské výroby. Přecijen cena třetinová oproti klasikám jako Honda, Kawasaki, Piaggio, to už stojí za zvážení. Ale zda-li si na sebe neušiju bič a nebudu s tím každý týden v servisu to nevím*dontknow*
Taková nejdůvěryhodnější čínská značka co jsem našel byla YUKI. Lidi to na fórech celkem chválí a tak jsem se rozhodl to také prubnout. Včera jsme tedy byli na nějaký ten yuki stroj hodit čiháka:-) Z dost široké nabídky jsem si vybral Yuki Matrix 125. Sjel jsem si a bylo to i celkem svižné. Inu tak jsem neváhal a rovnou ji objednal. Za 14 dní si pro ní jedu, tak jsem zvědav:-D



<< Na začátek < Novější články | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Starší články > Na konec >>

Copyright © 2007-2017 Josef Kyrian, designed by Luke