Nedobrovolný dárce orgánů
22. Květen 2009
Z důvodu zkomfortnění přepravy mého já po Praze, jsem se rozhodl nahradit automobil za něco menšího, flexibilnějšího a levnějšího - motorku.

To, že motorka je na ježdění po Praze lepší je hned z několika důvodů. Ty dva nejdůležítější jsou zácpy a parkování. Tiše zavidím v autě motorkářům předjíždějící celý kolony a co se parkování týče, tak to plače asi každej Pražák. Asi každej již dostal několik pokut za parkování v křizovatce, na zákazu stání, přišel ke svému odřenému autu, nebo, jako mě tento týden, přišel ke svému vozu s chybějící SPZ neboť zřejmě šírka 5mm SPZ hrála roli v úspěšném zaparkování vozidla předemnou*dontknow*

Tudíš řešení bylo nasnadě...koupit motorku. Vzhledem k tomu, že nejšikovnější do města je, kvůli velikosti a nenutnusti řadit, scůtr, tak volba byla jasná. Bohužel v mládí jsem si nechtěl dělat řidičák na "velkou", tak jsem byl omezen výběrem pouze do 50ccm. Po prozkoumání nabídky sem byl krapítek zděšen...vesměs maximalní rychlost 45km/h (ostatně nevím co jsem čekal, několik let jsem jezdil zamlada na fichlu a ten také víc nejel).
To mne přimělo k tomu, abych přemýšlel o rozšíření řidičáku. Popravdě nechtělo se mi ani se zas všechno učit, ani platit 8 tisíc. Ale bylo to jediné řešení, pokud jsem nechtěl, aby mne v tunelech smetl nějakej pražák, pro kterýho bych byl silničním hmyzem.

A tak jsem se přihlásil, již potřetí v životě, do autoškoly. Vzhledem k mé pohodlnosti bylo hlavním kritérem poloha autoškoly, nikoliv cena. Tudíš jsem vybral tu nejblížší - Autoškola dejvice.

Rozhodnutí výběru autoškoly určitě nelituji. Jezdil se mnou opravdu fajn instruktor a měl jsem možnost jezdit na 3 motorkách (2 chopery a 1 sportovní).
První jízdu jsem byl z toho poněkud vyděšený, neboť mne posadil na sportovní půllitr Kawasaki R5. Čekal bych, že výuka proběhne, alespoň zezačátku, na něčem zdechlejším. Prý alespoň hned zezačátku odhalím své jezdecké chyby, vzhledem k výkonu motoru, citlivosti spojky a brzd. No co budu povídat, první jízda nebyla zrovna ukázková...stále jsem zapomínal vypínat blinkry, příliž rval za brzdu, neplynule podřazoval a celkově to kočíroval dost křečovitě. Nicméně už druhou jízdu jsem se na tom postupně začal cítit jako doma a třetí jízdu už jsem podle instruktora jezdil jako profík, že mám pro to cit, že to se často nevidí:-) Prý jsem jezdil tak dobře, že na druhým sedadle usínal:-D

Můj návrát do "studijních let" vyvrcholil včera závěrečnou zkouškou. Byla to pohoda, testy jsem zvládnul za 4 minuty na 100% a k jízdám taky neřekl ani slovo, takže jsem úspěšně obdržel papír s kterým ještě musím do ČB na úřad a čekat 3 týdny na vydání řidičáku:-(

No a když už jsem tedy úspěšně absolvoval autoškolu, tak už to jen chtělo vybrat stroj. Vzhledem k omezenému rozpočtu, který jsem do toho chtěl investovat, jsem koukal po motorkách čínské výroby. Přecijen cena třetinová oproti klasikám jako Honda, Kawasaki, Piaggio, to už stojí za zvážení. Ale zda-li si na sebe neušiju bič a nebudu s tím každý týden v servisu to nevím*dontknow*
Taková nejdůvěryhodnější čínská značka co jsem našel byla YUKI. Lidi to na fórech celkem chválí a tak jsem se rozhodl to také prubnout. Včera jsme tedy byli na nějaký ten yuki stroj hodit čiháka:-) Z dost široké nabídky jsem si vybral Yuki Matrix 125. Sjel jsem si a bylo to i celkem svižné. Inu tak jsem neváhal a rovnou ji objednal. Za 14 dní si pro ní jedu, tak jsem zvědav:-D



<< Na začátek < Novější články | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Starší články > Na konec >>

Copyright © 2007-2017 Josef Kyrian, designed by Luke