Vlastní bydlení - IX. - Nová banka
17. Září 2008
Po strašlivé zkušenosti s ČSOB jsme na doporučení majitele stavební firmy zašli na pobočku České spořitelny k jeho známé.

Včera jsme donesli poslední dokumenty, které potřebovali a už čekáme jen na schválení.
Spořitelna má sice malinko větší splátku, ale zas máme tu jistotu, že to proběhne hladce, jelikož financovali asi polovinu těch samých baráčku od té firmy.

Menší problém nastal s ČSOB. Dnes mi ředitelka pobočky napsala email, že není problém, že od nich odstupujem, ale chtějí po nás necelých 5 tisích za odhadce. To mne solidně nasr.. a odepsal jsem jí toto:

Dobry den pani Honclova,
to co pisete doufam nemyslite vubec vazne?!!
Do te doby co jsme jednali s panem Tichym tak vse bylo v poradku a mel nasi plnou duveru. Predali jsme mu vsechny nase dokumenty a cekali az se ozve. Od te doby jsme se sluzbami CSOB pouze nespokojeni. Mel se nam ozvat, ale ticho po pesine. Tak jsem se po nejake dobe vydal zeptat co se deje. Kdyby mi to neprislo divne ze se dlouho nic nedeje, tak nam od vas nikdo ani nehodlal zavolat! Nechapu jak muzete zamestnat nekoho noveho, ktery je natolik neshopny ze nedokaze ani vyplnit zadost o uver, vyplnoval to asi hodinu s tim ze mu nekdo v telefonu diktoval co ma kde kliknout, s tim ze to stejne vyplnil spatne, nevyplnil tam ani prijem pritelkyne, a nemluve o tom ze ani nedokazal vypocitat 5% ze 4 milionu. Myslim, ze by od vas bylo minimalne slusne vzhledem ke klientum, takoveho cloveka zaskolit a posadit ho na zidli az pote.
Dalsi vec je plan financovani. Nam jste oznamila, ze poslednich 10% je az po kolaudaci, ze jinak to u vas nepujde, ale na to nam developer pristoupit nechtel. SBKS jste od nas meli a nikdo nam nerekl, ze je s timto problem, ze to financovat nepujde.
Vzhledem k temto okolnostem a k tomu, ze jste nam oznamili, ze jste ztratili vsechny nase dokumenty, o nas jste ani nevedeli, ani v jakem stavu je uver, ani vubec nic, tak jsme se rozhodli financovat stavbu u jine banky (mimochodem tam vse probleho promptne a hlavne bez problemu), nebot zavazat se na 30let k nekomu, kdo tomu vubec nerozumi je sebevrazda.

Kdyz to shrnu: dali jsme vam vsechny dokumenty, vy jste se ani neozvali, na pobocce jste ani nevedeli kdo jsme a co chceme, jelikoz jste pry vsechno ztratili, pak nam oznamite ze takhle to ani financovat nelze a pak se ozvete ze chcete penize za odhad?!
Nevim jakym pravem po nas neco vubec pozadujete. Zadnou zadost o odhad jsme ani nepodepsali. Dokonce nam Muzicek chtel dat odhadce teprve vybrat, ale pak se do toho tak zamotal, ze ani nevedel co dela.

Navrhuji na celou trapnou zalezitost radeji zapomenout.

s pozdravem

Bc. Josef Kyrian

----------------------------------------------------------
tak odepsala:

Vážený pane Kyriane,

to co jsem napsala a píši myslím zcela vážně. Nevidím zde důvod k čertování.

Zrekapitulujeme si průběh Vaše požadavku na hypotéku.

Pan Tichý s Vámi podepsal Žádost o hypotéku dne 24.4.2008 a následně jste měl dodat nejprve podklady pro odhad, nebo přímo odhad, aby bylo možno pokračovat ve schvalovacím procesu hypotéky.
Od dubna do srpna 2008 Vás pan Tichý několikrát volal na Váš mobil, ale Vy jste nereagoval a neozval jste se mu , až koncem srpna a přišel jste teprve s dokumenty pro odhad . Bylo to v době, kdy pan Tichý přecházel ( od 1.9.2008) na jinou pobočku a tak dokumentaci k odhadu hned předal k odhaci a dubnové dokumenty předal do Hypoteční banky, proto jsme neměli k ruce žádné dokumenty při Vaší návštěvě. 3.9.2008. Nevidím zde žádné ticho po pěšině jak uvádíte , komunikace vázla z Vaší strany. Mě se také nepodařilo po týdením volání na Váš mobil se s Vámi spojit.
Co se týká nového pracovníka, chci říci následující : oblast hypoték je velmi obsáhlá a zodpovědná, proto se nový zaškolený pracovník zapracovává pro tuto oblast minimálně 6měsíců a zapracovává se pouze v reálném provozu z důvodu významu. Každý manager si takto nastavuje proces a mentora , kdy u pana Mužíčka je mentorem moje osoba. Proto jsem do Vašeho případu vstoupila a řešila sama .
Při obdržení odhadu v pátek 12.9.2008 jsem hned volala jednak na Váš mobil, na mobil sl. Novákové bez spojení. Následně sl.Nováková mě volala zpět v 17,35 hod , kdy jsem jí sdělila, že máme odhad, máte poskytnutou vyjímku z 10% na 5% a že potřebuji od Vás sdělit jen jednu informaci zda chcete financovat prvních 5% úhrady z hypotéky z vlastních zdrojů (což jste původně nabídli), nebo z hypotéky jelikož odhad nemovitosti umožňoval hradit prvních 5% už z hypotéky.Jestli Vám tuto informaci sl. Nováková nepředala není naše vina.
Domluvily jsme se na pátek ve 15,00hod. Jak schůzka dopadla mě opravdu mrzí a věřím, že přijmete omluvu za toto nedorozumění.

Zda jste hypotéku vyřešili financováním jiným peněžním ústavem je Vaše rozhodnutí, ale poplatek za provedený odhad je nutno zaplatit.Podklady pro vyhotovení odhadu jste předal, takže odhad jste chtěl vyhotovit. V případě, že tak neučiníte povedeme vůči Vám nezaplacenou pohledávku.

Záležitost jako trapnou z naší strany nevidím, klient když nepožaduje již hypotéku dle žádosti, oznámí nám své rozhodnutí a vyrovnává vždy svoje závazky vůči bance jestliže vznikly.

S pozdravem.

Jana Hončlová

Ředitel pobočky

----------------------------------------------------------
ma odpoved:

Vubec nevim jak jste prisla na to ze od dubna do sprna se nam snazil pan Tichy dovolat a mi jsme nereagovali. Zajimalo by mne proc lzete a takoveto veci si vymyslite. Kdybyste o tom neco vedela, tak vite, ze s panem Tichym jsme byli stale v kontaktu, nikdy OPAKUJI nikdy se nestalo ze bysme nereagovali. Pan Tichy byl moc dobre obeznamen se situaci, ze developer nam dokumenty stale nedodal a tedy, ze do banky nemame co donest.
25. sprna jsme dokumenty dostali a okamizite odnesli. Bylo nam slibeno ze behem zitrka se ozvete co dal. Cekali jsme 10 dni (ono ticho po pesine) a vzhledem k tomu ze o nas pan Muzik vubec nevedel, tak pochybuji ze by se nekdo vubec doted ozval. Takze vubec nevim co to melete o tom ze komunikace vazla z nasi strany?!!
To ze si zaskolujete pracovnika za behu, je vase vec, to si delejte co chcete, ale kdyz na to doplaci klient, tak to je nase vec! Kdyz nam pan nabizel pojisteni tak rekl: Chcete variantu 1, 2 nebo 3? A my jsme se zeptali co je ktera varianta a on nam na to odpovedel no to nevim, ale lidi si vetsinou berou jednicku, takze dame jednicku?! Tak mi laskave reknete co si o tom muzeme myslet? My kdybysme u nas v Seznamu vzali na pozici programatora cloveka, kterej ani nevi jak se pocitac zapina, tak by nas asi klienti a uzivatele umlatili a kdybysme jim odpovedi, ze programovani je slozita vec a lide se to uci nekolik let a presto jsme vzali cloveka, kterej se to bude teprve ucit, tak by si asi klepali na celo.
Co se tyce hovoru o vyjimce 10%, tak to mi sl. Novakova samozrejme predala, a vite co jsem ji na to popravde odpovedel? Prosimte ty lidi vubec nevi co delaj, to jsou blazni. PUL HODINY nam tam reditelka opakovala dokolecka vetu 10% AZ PO KOLAUDACI, PRES TO VLAK NEJEDE, TO NEEXISTUJE! A pak si zavolate a najednou vsechno jde?? Nezlobte se na me, ale kdyz neco delam, tak tomu alespon rozumim a neco tvrdim, a kdyz tomu nerozumim, tak mlcim! Ostatne, rekl bych, podle toho co tusim, ze cele by to slo bezproblemove financovat vasim jinym produktem - predhypotecnim uverem v pripade, ze nelze zpocatku nemovitost financovat hypotecni uverem.

A jestli jste hrda na tuto zalezitost, a berete tento styl uzavirani hypoteky za zcela korektni, tak se budu muset obratit na vase vedeni, aby beh vasi pobocky proverila, nebot je to velka ostuda pro CSOB a past na lidi. Na to, zda-li jsme povinni vam neco platit, se samozrejme informuji v ramci stiznosti na vase jednani.

Kyrian

----------------------------------------------------------
reditelka:

To co jsem uvedla ohledně doby od dubna do srpna je informace, kterou mě předal pan Tichý (lže tedy pan Tichý). Chyba pana Tichého byla, že poplatek za odhad nemovitosti nepožadoval uhradit hned při předání dokumentů k vyhotovení odhadu , což je porušení pracovního postupu.
Na ostatní nebudu reagovat, vše jsem vysvětlila níže slušnou formou a jestli nechcete vysvětlení přijmout je to Vaše rozhodnutí. Pracovní čas věnovaný této e-mailové komunikaci určitě není jak z Vaší tak z mojí strany zanedbatelný a jak je patrno bez konečné dohody.
Jana Hončlová

----------------------------------------------------------
ja:

Je mi lito pane Ticheho, ze to odnese on, nebot je to jediny shopny clovek vyvolavajici duveru u klientu.. Mate pravdu ze muj cas ztraveny touto komunikaci je mnohem drazsi nez castka kterou po nas vyzadujete, ale uz z principu a ze spatne zkusenosti vam nic dat nemuzeme.

Timto povazuji celou vec za uzavrenou a doufam ze vy take.

Kyrian

----------------------------------------------------------
a odpoved grandiózní blbky:-) :

Máte pravdu že si to pan Tichý za vstřícnost nezaslouží, ale bude to pro ně zkušenost do budoucna, že jsou i takový klienti. Končím z moji strany tuto e-mailovou komunikaci, která nemá další význam a za které je patrno, že nemáte finanční prostředky na zaplacení odhadu, ale pak nevím proč jste žádal o hypotéku.
Přeji hezký den.
Jana Hončlová

<< Na začátek < Novější články | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Starší články > Na konec >>

Copyright © 2007-2017 Josef Kyrian, designed by Luke