Prvních 1000km s Yuki Matrix 125
4. Září 2009
Stalo se nemožné! Ve zdraví jsem najel za dva a půl měsíce prvních tisíc kilometrů s čínským skůtrem:-)

Jak jsem se při koupi bál spolehlivosti stroje čínské výroby, tak se mé obavy částečně naplnili. Při najetí 200 km mi skůtr jednou při cestě z práce vypověděl službu. Motor najednou přestal pracovat, jak kdyby se na svíčce vytvořil můstek, což jsem moc dobře znal z dob když jsem jezdil na fichtlu. Nicméně žádný můstek tam nebyl a vyčištění svíčky nepomohlo:-/ Inu začal jsem řešit odtah do servisu a mezitím každý den zkoušel skůtr startovat. Po asi 6 dnech se z ničeho nic motor opět rozběhl a začal si broukat jako předtím.

Bohužel u mne skůtr ztratil veškerou důvěru a už bych se s ním asi na delší cestu nevydal (opravdu nevím jak bych ho dotáhl zpět domů). Nicméně v servisu mne ujistili, že se to stává, že prvních 500 km nového stroje je všechno neseřízené a nezaběhnuté a řešit bych to měl jedině kdyby se to opakovalo.

Při 500 km jsem absolvoval povinnou servisní prohlídku, kdy mi za 1600 Kč vše seřídili, vyměnili olej a svíčku. Po prohlídce jsem byl opravdu spokojený, motor šlapal jako hodinky, volnoběžné otáčky nastaveny úplně přesně na záběr variátoru a celkově jsem ke skůtru opět získával důvěru.

Nedávno však nastaly problémy se startováním. Kapacita baterie klesla až na své dno, že neutáhla ani ručičku palivové nádrže. Nevím, zda-li jsem baterii odrovnal v době, kdy měl motor problém a denně jsem jej zkoušel startovat, nebo zda-li alternátor není dostatečně výkonný, aby dokázal utáhnout světla, protože po jedné cestě, když jsem ujel asi 60km v kuse se znatelně snížila kapacita, tak že byl problém nastartovat. Po delším pozorování se přikláním k druhé variantě, neboť opravdu, když jedu pouze s parkovacími světly, tak se baterie dobíjí, ale s potkávacími světly se postupně vybije natolik, že opět baterie nezvládne ani bliknout diodou při zasunutí klíčků. Inu koupil jsem si speciální nabíječku na gelové baterie (je potřeba je nabíjet pulzně nabíječkou řízenou mikroprocesorem), ovšem problém je v tom, že jsem nenašel, kde je baterie umístěna:-) Tipuji to někde pod nohama, ale ještě jsem se neodvážil tyto místa rozebrat. Teď bylo hodně starostí, tak jsem to zatím neřešil, zatím mne to tolik netrápí, motor startuji našlápnutím, takže přicházím pouze o komfort startéru:-)

A co se týče celkové kvality zpracování čísnkého skůtru, tak bych řekl, že na tu cenu to celkem jde:-) Jediné co mi vadí je, že v zrcádkách není vůbec nic vidět (teda je vidět obloha:-D ) a v servisu mi poradili, že lidi to řeší koupí nějakého klínku, pro změnu úhlu zrcátek. Zjevně výrobce na skůtru nikdy nejel, nebo nechápu proč zrcádka, takto zmastil.
Druhou mouchou je netěsnost a drobný únik oleje, což asi bude problém vše motorů obecně.

Jinak celkově jsem se skůtrem spokojený a to nejen konkrétně s ním, ale obecně s ježděním na motorce po městě. Opravdu to ušetří hodně nervů v dopravě (a to hlavně na křižovatkách a zácpách) a hlavně se člověk cítí při jízdě fajnsky...pustit si muziku do helmy (mám helmu se zabudovaným bluetooth handsfree) a jen si tak pádit...:-P




<< Na začátek < Novější články | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Starší články > Na konec >>

Copyright © 2007-2017 Josef Kyrian, designed by Luke